1/25/2014

Perasaan Bila Sabtu Kena Kerja

*tajuk entry tak boleh nak panjang lagi ke-.-"
Sejak-sejak dah affected by construction field virus n,memang hari sabtu aku dah gone.Sape-sape yang kerja construction mesti ade feeling yang sama macam aku..especially yang kerja dengan contractor..tak kiralah main cont ke aub cont ke, contractor class A ke,contractor Class F ke,sama je aku rasa..asalkan nama nya construction,mesti tak de istilah "Sabtu Cuti"..


Macam hari ni,aku bangun macam biasa,siap fikir "eh,harini jumaat ke sabtu ea..oo..sabtu..".. Macam dah tak de perasaan untuk cuti pada hari Sabtu sebab dah routine setiap Sabtu mesti kerja..

Kadang-kadang,cuti public holiday pun aku kerja jugak..contohnya,Thaipusam haritu..sampai abang aku cakap "dah macam spesies Bangla,orang cuti ko tak cuti"..

Nak buat camne kan..terima jela..banglabl pun bangla la..dah Allah tetapkan rezeki aku kat bidang ni..syukur je..at least ade jugak keje..dapat jugak cari rezeki kan..so,aku jarang dapat attend wedding member ke,relatives ke yang buat hari Sabtu..:(

Aku membebel panjang-panjang kat sini pun macam la aku dapat cuti hari Sabtu kan..no..ni just luahan aku je..peace yaw..enjoy your Satuday!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...