2/14/2014

Cara Pakai Tudung Bawal Petak Jadi Selendang

Assalamualaikum..semoga semua sihat oke..hari ni hari jumaat kan..penghulu segala hari..jangan lupa amik sikit masa baca surah AlKahfi ye..inshaAllah besar manfaat Allah bagi :D

Oke..entry ni nak cite pasal tudung kerudung ni..sebab hari ni aku gi kerja pakai tudung cam entry tu..


Buruk?pedulikan..fokus kat tudung tu je oke..ni tudung petak corak-corak yang famous masa aku tengah study kat UiTM dulu..dah nama pun perempuan kan..asal nampak beli..membazir no.1..yang buatkan tudung ni famous time tu sebab tudung ni tak payah iron-iron..so,bagi spesies yang "rajin" macam aku ni,tudung ni memang ade dalam setiap almari masing-masing..harga tudung ni pn affordable..tak payah habis duit banyak..Yang ni aku beli RM5 je..

Oke..turn to entry back..pagi tadi bangun tiba-tiba rasa malas nak pakai tudung..bkn mls nak pakai sebab nak free hair..rambut tu aurat bagi seorang perempuan ye..sila ingat sampai bila-bila..rasa macam nak pakai tudung ekspres..tapi takde,nak pakai selendang,satu-satu selendang yang aku ada selendang hitam jorjet *tak taw eja*tu je..last2 cari tudung jumpa yang ni je yang sesuai..iron jela..masa nak pakai tu try la pakai ala-ala shawl..



So,match ke tak aku tak taw la..bagi aku,oke jela..janji masuk sikit-sikit..so,meh nak terang cane nak pakai tudung jadi selendang:

1)pakai tudung macam selendang,pin sebelah panjang sebelah pendek
2)step ke2 susah nak terang..tapi belasah jela.korang tarik/belit yang bahagian panjang..tapi,korang kena lipat sket sebelum tarik tu sebab kalau tak lipat,tudung takkan sampai ke dagu..
3)repair mana yang patut..pin mana yang patut..
4)siap:)

Okela..malas taip dah..tak faham buat-buat faham jela..bye:)



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...