8/29/2013

Mari Membuat Peplum

Buat peplum/paplum atau menghancurkan kain??dua-dua pon boleh..kain 4m boleh hancur lunyai..tapi baju dapat la jugak kan..kalau tak dapat mahu kena pelangkung..eh takdelah sampai pelangkung kot..bebel 1hari 3malam ye kot dengan puan mama..

Ni 2nd baju yang aku wat sendiri..1st baju dah selamat pakai waktu jamuan raya haritu..1st trial ni aku just gunting je..puan mama yang tolong jahitkan sebab kaki ni tak pernah dok tekan mesin jahit..maw gigil2 nak menjahit..inshaAllah 2nd trial ni bakal jahit sendiri sebab puan mama dah malas nk layan peel aku-.-

Ni dress peplum pertama yang aku gunting..malam tu aku gunting..esok pagi gi hantar jahit tepi,pastu tengahari puan mama tolong jahitkan sebab petang tu puan mama kena gi kedah.
Ekceli nak buat la labuh sikit tapi disebabkan tangan ni tak berapa nak pandai,tu yang cukup2 je tu ha..basi ke ape ke semua aku main langgar je..janji boleh pakai..oh ye..aku bkn la buat ni sebab aku pandai tapi sebab aku tengok blog2 ade ajar,pastu tgk2 ukuran baju ready made..kalau nak harap aku wat sndiri memang jadi kain jela-.-

Ni 2nd baju yang aku try wat..senang cite bru je gunting ni..tak berjahit tepi lagi..nak pakai kenduri kt uma sedara nanti.


Ni kain untuk ape lak?baju aku lagi?memang tidak la..hover nau sume baju aku nak kan..ni baju puan mama.Puan mama buat baju kurung biasa je..senang katanya..tapi bagi aku senang lagi buat peplum sebab tak perlu pesak2 sume tu..peplum ni cuma nak tangan,badan,pastu circle..kain tu ekot korang la nak wat pattern ape..aku prefer kain duyung/mermaid/saloma..sebabnye cara gunting dye lebih kurang circle untuk baju je:)

Nanti kalau rajin aku letak gamba 2nd baju yang dah siap k:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...