1/12/2014

Kebaikan Dan Keistimewaan Vitamin C

Hye2..kalau ade post2 pasal vitamin dalam blog usang aku ni,tak lain tak bukan memang Shaklee brand la kan..So,vitamin C ni memang banyak kelebihan nya..nak taw?meh kita membaca sikit..



Kebaikan Dan Keistimewaan Vitamin C Shaklee:
-Menghasilkan kolagen(kan skrg ramai orang dok makan collagen sbb nk kulit cantik mulus gituh)..so,kita tak perlu pun beli produk-produk kolagen since vit c memang membantu dalam penghasilan kolagen dalam tubuh.Sebab tu kita selalu dengar Vit C dapat cantikkan kulit..sebab ni lah..actually,kolagen ni membantu dalam membentuk hubungan tisu dengan kuat(kulit tegang)..
-Menjaga salur darah,menghasilkan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak.Sebab tu lah pesakit darah tinggi disarankan ambil vitamin C,bagi mengelakkan strok dan jantung tersumbat.
-detoksifikasi.Vit C mampu menghasilkan logam-logam berat seperti yang dihasilkan buah-buahan asli (1tablet vit c(500mg) bersamaan 7 setengah biji oren) dan ini menyebabkan ianya tidak berbahaya kepada buah pinggang kita.Perokok amat digalakkan mengambil vit c bagi mengelakkan buah pinggang rosak teruk.
-Bagus untuk pesakit skurvi(mudah lebam,gusi berdarah,luka lambat sembuh)
-Bertindak mengeluarkan hormon anti stress dan antiferon

Kelebihan Vitamin C Shaklee:
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi.
  • Sistem perlepasan berkekalan dalam menyalurkanVitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji buah oren untuk setiap jam selama lima jam.
  • Formulasi yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi, kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan salur darah .
Kalau diikutkan market sekatang memang macam-macam brand yang keluarkan Vitamin C ni..tapi kita pasti ke dengan ketulenan vitamin tu?short or lomg ter effect nya?dengan Shaklee,InshaAllah..segalanya tulen..

(Sumber:Shaklee)

Jika berminat,hubungi:
Suzi (0169392472)
SID: 1089021
zirah_mz@yahoo.com



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...