12/16/2012

Parut Chicken Pox~


Hye2..mai baca pendedahan eksklusif*macam ni ke eja..x ingat dah*..dah lama pun aku kena chicken pox ni..saja nak mengarut,gatal tangan nak update pasal chicken pox ni..aku kne bulan lepas dah pun..lama dah kan..mesti ade yang tengah kutuk aku sekarang.."eke eleh..cite lapuk pun nak update jugak" suka hati i lah oke..sebab walaupun dah lama,parut chicken pox ni still ade..waa..sedih taw..dah macam2 ubat aku tempek,sapu..if anyone of you yang tengah baca entry ni ade idea giler tapi mujarab buat parut aku ni,share hokey..tak nak??sampai hati.. :(

Habiskan cuti dekat rumah..

Nampak putih2 tu?tu first ubat aku tepek..dapat dari klinik la..calamine lotion..aku tak taw lah ape function dye..wat kotor baju aku ade lah-.-*abaikan perangai camwhore tak semenggah aku.

Ni 2nd ubat yang aku sapu..tak taw lah nak panggil ubat ke ape..mende alah ni memang sentiasa ada kat rumah aku..aloe vera..selalu ape2 injured yang jadi kat rumah tu,capai je ubat ni terus sapu sebab tak nak bagi parut..Alhamdulillah berkesan..tapi maybe sebab aku malas nak sapu,terima lah akibat parut ni.. :(

Ni 3rd cream yang aku pakai..baru seminggu..yang ni aku rajin sikit sapu..maybe sebab baru2 lagi kot..lama2 nanti malas jugak-,-..mak aku beli sampai 2 kotak lagi sebab kalau tengok botol dye,kecik yang amat..pakai 2,3 kali da bole habis..ggrrr..tapi aku tak sapu banyak2 la..sekadar wat syarat je..sapa yang nak badan ada parut2 kan..malas2 pun jaga jugak tak nak bagi parut.. setakat yang aku tengok,cream ni kira oke la..aku tak berani nak komen lebi2..tapi ade lah parut yang dah mula menghilangkan diri..yahoo..mintak2 semua hilang..ameen..

Nampak tu seketul?tu baru 1..kat tangan..kaki..badan..sape nak tanggung??-,-

Aritu dye kaler macam nak hitam..after pakai repair cream tu da macam merah sikit2..hope bole hilang terus..go away parut!




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...