5/03/2016

Keretaku kena tarik

First day kerja kat projek baru 3/5/2016,pjmidtown sangat la menyedihkan. Nak taw sebab ape sedih..tak nak taw pun nak story jugak..ni semua angakara MBPJ @ nama panjang Majlis Bandaraya Petaling Jaya.

Alkisahnya,aku gi makan (1st day,tak taw tempat makan mana yang best lagi)...makan dekat2 je..area Jaya Grocer 33..park tepi jalan..lepas makan,teros gi solat Zohor..balik tu,gi dekat tempat kereta balik,amik nak..mana keretaaa???kena curi ke..berdebar gila time tu.tiba2 nampak makhluk berwarna biru "tow lorry"..sah..memang sah kerja diorang. Aku pun hadap la brader sorang ni. Muka memang ketat habis.

Aku: encik,encik ada tarik kereta myvi warna putih tak tadi
Dia: Parking mana
Aku: belah sana.
Dia: haah
Aku: adoiii.encik tow g mana.macam mana saya nak amik balik kereta tu.
Dia: dekat damansara perdana.jalan pju8
Aku:jaohnyee.berapa kena bayar
Dia: rm300
Aku: mahal gila.tak boleh kurang ke
Dia: tak

**ko dahla tarik kete aku lepas tu berlagak.macam nak tumbuk2 je muka dia

Lepas dah tanya tu,aku pun blah..tiba teringat nak tanya..so,patah balik kat brader tu

Aku: encik,boleh tak bagi nama building tu.saya xtaw sangat area sini
Dia:cari je depoh tunda
Aku: ok.time kasih

Dahla laptop,handset semua ada dalam kereta.aku nak kontek angah pun tak dapat. Last2 pinjam handset kakak site. Nasib die oke. Angah la yang cari alamat,no telefon sume.

Dalam pukul 4 gerak naik kereta kawan,Gee pergi cari depoh tu. Dah sampai,pegawai in charge tengah solat. Tunggu sekejap lepas tu settle dengan pegawai tu. Rm300 melayang..sabar jela..

Geram taw.Mudahnya buat duit.Kalau time ada duit (baru lepas gaji kan) oke la..buat nya tengah sengkek..tak fikir ke semua tu.Bukannya parking tengah jalan. At least,clamp dlu sehari,baru tarik.Fikir la sikit majlis oi.Nyampah tol.

Sekian luahan perasaan.Puas hati dapat menaip.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...