1/09/2014

Masalah Telinga

Aku tak taw lah apa problem telinga ni..buat hal pulak kan..a few days ni yang baru jadi..before ni oke je..takut tu memang takut la..mana taw kan masa aku bersihkan telinga ni terkena apa2 ke kat dalam telinga tu..buatnya sampai aku tak boleh dengar kan bahaya tu..semoga dijauhkan dari semua tu..

Credit to Dr. Mazita


Mula2 masa aku bersihkan tu,bila terkena putik kapas tu rasa sakit..ada lah dalam dua hari kot..kalau tak usik,oke je..tak sakit..tapi lepas dua hari tu benda-benda kotor dalam telinga ni macam cair..bila aku bersihkan,memang dah tak sakit..tapi aku rasa geli la tengok taik telinga tu kan..lagi2 bila lepas terkena air..contoh masa aku lepas mandi atau amik wudhu..dan ada bau sikit..

Bila aku google,biasanya masalah ni terjadi kat kanak-kanak..and bila parents mereka bawak pergi klinik, doktor just bg antibiotik dan ubat titis..dengan perangai aku yang tak suka pergi klinik,ditambah pulak dengan sebab yg dah aku googled tu,lagi-lagi la aku tak pergi cek..

Lagi 1, aku try think positive pasal masalah telinga ni sebab aku tengah consume supplement from Shaklee.. Vit C (Sustain Released), Vit E, dan B-Complex..bila kita makan sesuatu supplement ni, body kita akan cuba stabilize everything yang tak betul..contoh kalau badan berasid,body kita akan mengalami detoxification.Proses-proses ni dinamakan 'Healing Crisis"/"Proses penyembuhan"..Masalah telinga (tahi telinga)pun tersenarai dalam healing crisis ni..pengeluaran melalui telinga..ni salah satu proses detoksifikasi..tahi telinga dikeluarkan disebabkan oleh faktor kehadiran toksik yang sangat tinggi dekat ginjal.

Tengok dulu macam mana few days ni..aku harap semuanya oke..ameen..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...