7/09/2012

Spinocerebellar Degeneration

Spinocerebellar degeneration atau spinocerebellar atrophy ni salah satu jenis penyakit saraf..pesakit2 takkan dapat kawal pergerakan badan diorang..sebab neuron2 diorang tak dapat berfungsi dengan baik..

Kenapa aku cite pasal ni sume?sebab semalam seharian..*kalau study tak pe lah jugak*..aku layan citer 1 Litre of Tears..ni salah 1 drama jepun yang entah zaman bila..tak silap aku,first time aku tengok citer ni masa aku skolah rendah..

Aku rasa semua orang akan nangis bila tengok citer ni..sebenarnye kisah dalam citer ni memang kisah benar..cuma dilakonkan balik..aku bayangkan kalau aku jadi camtu..ade ke orang sanggup terima aku..mesti hidup budak tu terseksa kan..tapi dye tetap senyum even dah taw dye ade penyakit yang tak dapat dirawat..*kalau haku,sakit gigi sikit muka dah macam tertelan berapa ratus cencorot agak nye-_-

aya yang tabah :D

Haruto yang baik nak mam-_-

Budak kecik ni comel..dye asyik ulang je ape yang orang cakap..haha

Ni laki tah pape..waktu aya sakit,terus xnak dekat aya :(

Keluarga aya yang supportive..

So,ape yang aku nak sampaikan dekat sini,tak kesah la ape2 pun yang jadi,keluarga yang harus diutamakan..susah senang,mereka yang akan ada di samping kita..




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...