7/03/2012

Bapak Borek,Anak Rintik?

Bapak borek anak rintik..mesti pernah dengar kan pepatah ni kan? pepatah ke peribahasa? entah la..hentam je lah..orang kata anak perempuan selalu lebih rapat dengan ayah dan anak laki lebih rapat dengan ibu..ye ke?fakta ke auta nih?

Bagi aku tu auta..hewhewhew..sebab aku lebih rapat dengan mak aku..memang kalau nak bandingkan mak ngan abah aku,abah aku lagi baik..baik tu mksud nye layan je anak dia nak ape pun..contoh kalau aku ajak keluar gi mana2 pun,abah mesti nak tak nak bawak jugak..sampaikan kadang2 bila mak aku nak keluar,mak suruh aku yang ajak abah..sbab nye kalau mak yang ajak,confirm nye lah abah wat derk je..kehkehkeh..

Oke..patah balik..dah terpesong jauh sangat..nak cakap,aku ni lagi rapat dengan mak aku sebab nye:
  • bila ada problem apa2,aku cari mak aku
  • bila nak apa2,aku mintak kat mak
  • bila habis je jawab exam,aku kol mak aku..cite kat mak aku dapat jawab ke tak..
  • bila nak makan apa2,aku bagitau mak jugak.
Senang cite,ape2 pun aku nak buat,mak aku yang taw semuanya..abah macam tak amik taw sangat..mungkin sebab aku ni anak perempuan..mesti lah abah suruh kawan dengan mak..abah dah banyak hero yang rajin melayan abah..mak je yang x de heroin..hehe...so,aku la yang jadi kawan mak..

Orang yang asyik kena bebel dengan mak pun haku jugak-___-..aku ni dah la pemalas nak masuk dapur..dah tua pun tak reti masak..sabo jelah..hari2 lah tahan telinga dengar mak aku potpetpotpet..korang lak rapat dengan spe??

*sebenar nye aku wat entry ni sebab aku rindu kat mama..tak ley kol...ma balik kampung..ma kata jangan kol..mahal..sob2..aku tak dapat jawab exam,aku sedih sorang2..dapat jawab exam,makan banyak2..hiuhiuihiu..

Googled :D





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...