7/02/2012

Aku Manusia

Aku?aku memang manusia..dilahirkan dengan naluri..dengan macam2 perasaan..marah?memang aku kuat marah..tu kalau dengan orang yang buat aku marah dulu..kalau tak de pape,Insyaallah aku akan cuba jugak jaga sifat x semenggah yang ade dalam diri aku ni.

Orang yang tak kenal aku memang boleh cakap macam-macam.Even orang yang dari kecik kenal pun,still kata2 macam2...ni kan pulak orang luar kan.Kalau boleh memang aku tak nak menyusahkan sape2 lah..tak hingin pun.Ingat sikit tu.Sejahat-jahat aku ni aku taw lagi beza hukum agama..mana yang patut aku buat dengan mana yang aku tak patut buat.

Mak aku yang besarkan aku.mak aku yang kenal aku. Aku tak berdendam.Tapi ape yang orang buat kat diri aku tak mungkin aku lupa.even aku bole gelak2 depan ko,jangan ingat aku dah lupa semuanya.

Maaf?memang aku maafkan ape yang orang buat dekat aku sebab aku taw aku pun memang banyak buat orang lain sakit hati. Lagi pun,bila2 masa je Allah boleh tarik nyawa aku.Entah kan sekarang.entah kan kejap lagi.aku tak taw..jalan selamat,aku maafkan kesalahan orang lain.aku tak nak sebab aku,orang lain dapat dosa.Memaafkan boleh.melupakan tak mungkin.

*akudahserabutddenganexam,tolongjangantambahlagimasalahaku!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...