2/08/2014

Pendapat Aku Mengenai Artikel "Luahan Hati Seorang Doktor"

 Assalamualaikum..Alhamdulillah dapat jugak aku tulis entry ni..means Allah masih bagi kesihatan yang baik,akal untuk aku berfikir..entry ni tangan macam gatal nak ulas pasal luahan hati seorang doktor tu..kalau cerita kat orang,boleh jadi gaduh kan..yela..setiap orang ade pendapat masing-masing..so,baik aku mengarut dekat sini sorang-sorang..

Luahan berdasarkan EMOSI atau AKAL?depend pada masa kan..time kita tengah panas,emosi pun jadi tak betullah..sebab tu dalam Islam tak bagi kita lakukan sesuatu dalam keadaan marah..nanti lain lak akibatnye kan..oke,bagi aku,aku TAK setuju dengan pendapat doktor tu..ape??DR.Google?Dr. FB? ape semua tu?perli?whatever..yang pasti..aku TAK setuju.. aku pun salah sorang SID,Shaklee Independent Distributor..jual produk kesihatan..dah 50tahun dalam kajian..at least aku taw, Shaklee organic..tapi ubat doktor?yakin ke selamat untuk long term?yakin takde steroid dalam setiap pil tu?ubatan ni untuk cure je sebenarnye..sebab kita dah sakit baru jumpa doktor kan?lepas tu baru doktor bagi ubat itu lah..inilah suruh makan..macam Shaklee ni rawat sebelum kena..supplement..prevention is better than cure..so,.nak atau tak tu hak masing-masing...tak bolehlah salahkan "DR." tak bertauliah macam aku ni..

Doktor tetap doktor..korang belajar tinggi-tinggi pasal perubatan,bahkan bertahun-tahun..consult orang,rawat orang...Alhamdulillah..mulia sangat pekerjaan tu..InshaAllah..banyak pahala Allah bagi..tapi,orang-orang yang jual ubat-ubatan ni pun sama..tu salah satu pekerjaan,diorang ada akal..ada hak..diorang mencari REZEKI..tak dinafikan kita tak boleh la percaya 100% kat penjual-penjual ni..sebab yang diorang taw,produk diorang laku..sebab tu lah pentingnya ILMU..kalau ada ilmu,kita mesti boleh fikir baik buruk produk yang dijual tu..lagi-lagi kita yang beragama Islam..halal tu penting..jangan main taram je..nak cantik,nak sihat,kaji dulu sebelum consume sesuatu produk tu..

Perubatan ni macam-macam..so,produk kesihatan pun salah satu ikhtiar kita dalam penyelesaian nak sihat..BUKAN satu je..kalau ade satu je cara nak sihat dalam dunia ni,MAKAN UBATAN DOKTOR,DENGAR NASIHAT DOKTOR..memang penuh lah hospital..pastu bila terlampau ramai patient,mula lah doktor pun penat kan..silap-silap sampai tak terlayan patient sendiri..sebab ape?sebab doktor tu manusia..sama je macam orang lain..tak lebih pun..

So,bagi aku,artikel tu memang mengarut..please be open minded..Allah cipta banyak jalan/cara..semua tu pilihan kita je..tapi itu luahan..aku faham..setiap orang berhak luahkan ape yang dye rasa kan..like me..hehe..k la..pape pun,ingat..ape yang jadi semua atas kehendak Allah..just smile and o on with ur stylee :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...