12/03/2013

Pengalaman Atau Pengajaran


Ape beza pengalaman dengan pengajaran?? Pengalaman memberi pengajaran kat kita..macam tu?? Entah la..bagi aku yang tu la yang aku faham.. Kenapa tiba-tiba cerita pasal ni? Sebab..........
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Semalam ade satu kejadian yang dah bagi aku pengalaman+pengajaran..ye..semalam aku jatuh motor..JATUH MOTOR atas highway yang penuh kereta oke..since aku bole lagi menaip entry ni, maknanya aku tak de mengalami any serious injury la kan..Alhamdulillah..masih diberi peluang untuk bernafas di muka bumi..

Pengajaran yang aku dapat dari accident ni??
  • Lepas ni lebih berhati-hati bawak moto especially bile hujan (yes..semalam hujan non stop dari pagi sampai malam..so jalan licin)
  • Be more independent..try blajar hidup tanpa bantuan orang(sebab selama ni apa2 yang jadi kat aku, family aku akan protect aku. So, bila dah sorang2 macam semalam dah panic tak taw nak buat ape)
  • Tak semua manusia jahat.. TAPI..ramai manusia yang takde hati dan perasaan.. ( sedih bila time aku jatuh tu, takde sorang pon driver nak turun dari kete diorang hulur bantuan padahal bersusun kereta masa tu..dah la aku perempuan..bawak moto..jatuh..tak bole ke ko nak turun tolong sekejap..sedih dengan perangai manusia macam ni..but thanks a lot dekat sorang brother ni yang sanggup lintas jalan datang tolong aku..angkat moto letak tepi,cek kan moto n make sure aku oke before dye pergi..orang2 yang dekat aku pun tak datang tolong..dye dari arah depan/bertentangan lak yang nampak and datang tolong.. tQ..)
  • Jangan sesekali lupa kan family kita. (Walaupun gaduh teruk mana, sakit hati macam mana,korang kena ingat bila susah family jugak yang akan tolong.. Thanks to my parents,ma abah..my siblings, along, angah,adik..n sorry for my mistakes)
p/s: Special thanks from my bottom of heart to the person that helped me..semoga Allah membalas kebaikannya :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...