12/26/2013

Hormati Ibu Bapa


Ibu bapa adalah orang yang patut kita hargai..kita sayangi..tanpa mereka kita tak lahir kat dunia ni..9 bulan mengandungkan ,melahirkan,berjaga siang malam sampai kita sekolah,kahwin,ada anak sendiri..jasa mereka takkan dapat kita balas walau dengan cara apa pun..sebab tu lah sebagai anak, kita wajib menghormati mereka..jangan sesekali membuatkan mereka terasa dengan perbuatan/percakapan kita *ingatan buat aku jugak..

Setiap kali aku up entry mesti bersebab kan..kalau tak,takkan rajinnya aku nak bukak blog ni..kadang sampai berbulan2 takde entry baru..aku buat entry ni sebab aku rasa nak share story pasal hormati ibu bapa ni..ade la dalam seminggu lepas aku pergi beli nasi lemak nak breakfast kat satu gerai ni..memang ramai customer dye..sampai tak menang tangan nak layan customer..tapi ape yang aku nak ceritakan bukan pasal nasi lemak dye yang sedap..TAPI..perbualan yang aku dengar masa aku tengah tunggu nasi lemak tu..aku rasa mak owner gerai tu yang telefon since akak tu panggil mak..

"kenapa mak kol ni??"
...............................
"ish..tgh sibuk la mak ni..nanti2 jela"
...............................
"Hello2"..Hisy
*terus end call..

Aku yang tengah duduk depan dye ni panas telinga dengar..lama sangat ke mak ko nk kol sampai tak bole nak tinggal jualan ko tu kejap..kalau ikut kan mulut aku yang laser+panas baran tak bertempat aku ni nak jugak aku sound dye masa tu.. tapi aku fikir la jugak nanti buatnye dye aim aku kn..tak ke naya..so simpan geram dalam hati jela n jadikan pengajaran buat diri sendiri..tanam niat tak nak jadi macam akak tu..inshaAllah..

Ape yang aku nak tekankan dekat sini adalah Our respect towards our parents..please guys..kita tak taw umur kita atau diorang yang panjang..selagi ada masa ni jaga la diorang..sayang diorang..nanti bila diorang dah takde,kita nak buat ape pun dah tak dapat..sama2 la kita muhasabah diri kita oke..:))

P/S: Alhamdulillah dah ramai customer untuk bisnes Shaklee..for those who r intersted, just msg,watsapp,wechat me at 016-9392472..InshaAllah i will give the best price:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...