8/31/2013

Selamat Hari Kemerdekaan Yang ke-56

Alhamdulillah..dah 56 tahun Malaysia merdeka..semoga Allah terus memelihara Malaysia daripada sebarang malapetaka yang tak diingini..semoga Malaysia terus aman dilimpahi rahmat Allah..

Lahir2 aku negara kita dah merdeka..encik abah dan puan mama pun lahir selepas merdeka..tapi aku still dengar cerita dari encik abah masa darurat dulu..waktu komunis takluk malaya..encik abah pun cerita based on cerita yang arwah atok dan moyang aku kot yang cerita..

Even aku tak pernah rasa  susahnya hidup waktu negara ditakluk kuasa luar,tapi aku tetap boleh bayangkan keadaan atok2 aku dulu..nak makan susah,nak keluar rumah memang lagi payah,kejap2 kena belasah,kena pukul kalau komunis tu jumpa duit ke ape ke..

So,sayangi lah..hargailah apa nikmat yang kita ada sekarang..jangan biar susah payah pahlawan melayu nak dapatkan Malaysia dulu hilang macam tu je..kita ada agama,ada peraturan..as a muslim/muslimat,jangan tinggal solat..tu yang penting..pray for our country..dan..jangan terlampau terpengaruh dengan budaya2 barat yang dah berleluasa dekat mana2 je sekarang ni..

Lagi satu,walaupun kita dah senang,dah merdeka,jangan lupa saudara kita di negara lain..Ya Allah,berilah kemenangan yang psti buat umat Islam di Syria..ameen..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...