8/30/2013

Kahwin Muda vS Kahwin Lambat

Eh tiba2 cerita pasal kahwin pulak kan..takpe lah kan..just sharing my opinion here.. Aku prefer yang mana? Lambat atau cepat? Mesti la muda.. TAPIIII....ada pulak syaratnya..

Apa syarat2 pulak ni kan..syarat yang aku tetapkan untuk diri sendiri la..before aku gatal2 nak kahwin,aku mesti da ade my own career, tu paling basic la aku rasa..sebabnya aku nak jugak bagi puan mama dengan encik abah aku merasa hasil titik peluh aku..

Ye..tu memang impian aku dari kecik..nak balas jasa parents..walaupun sebenarnya memang takkan dapat balas pun..penat lelah mereka besarkan aku yang degil ni,tak terbalas dengan apa skali pun..impian tu makin la berkobar2 bila aku dah habis study ni..InshAllah impian ni akan tercapai..soon..ameen..

Bukan aku maksudkan bila org kahwin muda without ade career mereka tak balas jasa their parents..tak..tapi bagi aku ,aku nak dulu enjoy duit aku sendiri for my parents..

Tapi ade jugak yang cakap wanita bila dah ada career mereka akan kahwin lambat..betul ke?aku rasa tak betul..it's all about jodoh..memang tak dinafikan bila kita belajar tinggi2,kerja best2,ego pun mula datang..memilih..nak yang setaraf..tapi kalau jodoh inshaAllah,ko pilih cemane pon pasti ade:))

Tak yah cerita jaoh..contoh nya aku..*bkn cth kahwin..sekarang ni aku tengah cari kerja kan..interview..ade yg offer salary bawah my salary expectation..even dekt mulut aku cakap"awal2 ni jangan demand,org bagi gaji brp je amik je,keje je,jangan memilih"..tapi dalam hati aku kalau boleh nak kerja yang dapat offer standard dengan education level aku..*lempang doploh kali-.-

Tapi memang betul aku tak suka kahwin lambat2 ni..tapi sape la aku nk tentukan bila,dengan siapa,dekat mana jodoh aku nanti kan..ai is redho:))

Lambat atau cepat bukan persoalan yang penting..yang penting,bila dah kahwin jaga la harta yang Allah bagi tu..for all man, ingat..jangan abaikan parents sebab sayang isteri melampau..your responsible is more towards your parents compared to your wife..for women,syurga mu terletak di telapak kaki suami selepas kahwin..*mampu ke aku nak jadi isteri solehah?

P/s:dis weekend ade kenduri kahwin orang kampung..muda dri aku..jeles tak..hiuhiuhiu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...