6/06/2012

Allah Uji..Tandanya Allah Sayang

Assalamualaikum:)

Hidup ni memang tak pernah lari dari ujian kan..ujian kecik ke besar ke..sebagai manusia kita kena la sentiasa redha dengan dengan ujian tu kan..takkan nak jerit2 tak puas hati macam budak tak cukup umur kan..kalau rasa macam tak de sape2 nak cite problem kita tu.cite lah pada Allah..yang tu pun paling bagus sebenarnye..*tapi org yg tulis ni tak bagus nih..g citer kat sini-___-

Biarlah orang nak cakap ape pun pasal haku ni..mulut org kan..wat2 tak dengar dah la..penat bercakap t,pandai2 lah ko diam kan...tapi law tak puas hati,apa kata cakap je depan2..tak de hal lah..paling kurang pun aku balas balik..mulut aku ni kan boleh tahan laser..nak rasa mai lah..hehe..*hover giler kau suzi malam ni..dah macam pempuan saiko pun ade..-__-..aku pun sedar lah aku ni bukan lah bagus sangat..memang tak bagus pun sebenarnye..huhu..tapi lantak la..yang penting,mak aku ade,abah aku ade..dorang yang bagi makan aku..jaga aku dari kecik sampai lah besar gedabak nih..taw yang anak dorang ni memang otak tak betul..cakap main ikut sedap mulut je..tapi sapa kesah kan.. :))

oo dah..dah..cool2... :)

Pelbagai ujian dan dugaan yang diterima itu, adalah bukti kasih sayang pencipta terhadap hambaNya. Dan juga untuk memastikan kita semua memiliki iman yang lebih kuat selepas berjaya menempuhnya dengan penuh kesabaran.


“ Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Dia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya dan dia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya.”(2:286)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...